До відкриття малої дороги  

 

  Конрад де Меестер OCD 

         

Як великою помилкою було би вважати, що Тереза народилася святою, так само великою помилкою було би гадати, що молода кармелітка повинна була пройти ясно окреслену і схематичну дорогу. В Кармелю повинна була знайти свою власну дорогу, "малу повністю нову дорогу" (C 2 v), яку повинна була пройти першою. При всій її ревності їй потрібно було сім років, щоб зрозуміти, що любов, аж до глибини, яку вона собі уявляла, неможливо осягнути власними силами. Сам Ісус повинен був дати їй Ісуса.  

Тереза повинна була пережити в Кармелю особливу духовну мандрівку. Через різноманітні рефлексії та питання, через усвідомлення деяких справ і рішень, а також через постійне слухання Господа знайшла власний спосіб реалізації свого християнського і контемплятивного покликання у Церкві. Тереза пізнала темряву і тривогу. Її дорога часто проходила через темну ніч. Страждала як зовнішньо, так і внутрішньо. Відчула тягар своєї "бідної природи", нашої "годувальниці" (L 89). "Маючи таку вдачу (...), може навіть була би осудженою" (A 8 v). Як для окремого християнина, так і для всієї Церкви, також і в наші часи, мандрівка Терези через пустелю в пошуках прихованого джерела і під Божим проводом стає пророчою мандрівкою. 

В часи янсенізму, коли наголошували на Бога – Справедливого Суддю і на власні зусилля, аби здобути спасіння добрими вчинками і униканням гріха, який чигає на кожному кроці, Тереза розвинула визволяючий погляд Бога – Милосердної Любові. Чи ж християнин не повинен постійно відкривати і любити Бога Любові? Чи в кінці "повіримо в Любов" (1 Ів 4, 16) i, як Тереза, віддамо себе їй? 

Ось запрошення святої з Лізьє! Кардинал Пачеллі, майбутній Папа Пій XII, говорив: "Тереза дійшла до Євангелія, до серця Євангелія, але з якою привабливістю і свіжістю". А Іоанн Павло II: "Про Терезу можна сказати з переконанням, що Божий Дух дозволив її серцю об’явити безпосередньо людям наших часів фундаментальну таємницю, дійсність Євангелія: факт, що ми справді отримали "взяли ви Духа синівства, що через Нього кличемо: Авва, Отче!" (Рим 8, 15)".

 

1. Любити, єдиний ідеал і єдина дорога   

2. Страждання оточене славою 

3. Христос є образом Отця 

4. Краса Ісуса 

5. Піддання себе Божій дії 

6. Слабкість, якій не можна зарадити 

7. Коли дорога ще не освітлена 

8. Відкриття малої дороги