3. Джерела теологічного й духовного послання св. Терези

 

  

 

Як вже було сказано, теологія Терези, "мудрість любові", не була здобута на студіях, а в особистому контакті з Божим словом у Біблії, прийнятим з вірою і поглибленим молитвою. Немає інших джерел її теології. Сама визнає, що тільки "у Святому Письмі я знайшла сильну й чисту їжу" (A, 83 v). Фахівці нарахували в її творах понад тисячу біблійних цитат: 400 зі Старого Завіту і 600 з Нового. Не забуваймо, що жила в епоху, яка мало переймалася читанням Святого Письма. Реалізувала те, до чого пізніше буде закликати вірних ІІ Ватиканський Собор: "аби через часте читання Святого Письма здобували шляхетні знання про Ісуса Христа. Незнання Святого Письма є незнанням Христа" (Dei Verbum, 25). Вона могла досконало "зафіксувати свій погляд на Христі", відкриваючи в щоденному житті те, що було суттєвим в Його навчанні. Бачачи звʼязок між Божим словом і конкретним життям, ствердила: "Саме тоді,коли потребую, відкриваю світло, якого ще не бачила, найчастіше воно найбільш щедре не під час молитви, а під час моїхзанять протягом дня" (A, 83 v). Ісус через своє слово увійшов у її життя: "Ніколи не чула,щоб Він говорив, але відчуваю, що Він у мені, кожної миті провадить мене, підказує, що маю казати й робити" (A, 83 v). Бачила в Божому слові світло, яке освітлює кроки людини (пор. Пс. 119, 105) (C, 4 r), нагадуючи їй, що умовою зрозуміння Божого послання є серце дитини, відкрите й готове на те, що Святий Дух дозволяє їй відкрити як умову її покликання і місії в Церкві.  

Крім Святого Письма Тереза читала духовні твори, які можна зарахувати до другорядних теологічних джерел її послання: Наслідування Христа Фоми Кемпійського, Твори св. Терези від Ісуса і св. Йоана від Хреста, і Катехизм, який в дитинстві вивчила напамʼять і який освічував перші кроки її духовного життя.